הנחיות לטיפול בגורי כלבים חלק ב

על גורים וצמיחת שיניים
גם גורי כלבים סובלים מכאבים הנובעים מבקיעת שיניים, ישנם לא מעט לקוחות שהגיעו מבוהלים לווטרינר כיוון שמצאו שן במיטה של הכלב שלהם, אם גם לכם זה קרה אתם יכולים להיות רגועים, כל וטרינר יגיד לכם שנשירת שיני חלב בקרב גורים אופייניים בעיקר מגילאי ארבעה חודשים, עם נשירתן מתפנה בפיו של הגור שלכם מקום לשיניים הקבועות שלו, ייתכן שבשלב זה הגור יתחיל לכרסם דברים בבית, עליכם למנוע תופעה זו ומיד כשמתחילה התנהגות בלתי רצויה זו לתת לו כדור לעיסה, כך אתם גם מקלים על כאביו וגם מאלפים אותו, שיש דברים מסויימים שמותר לו ללעוס ויש דברים שאסור לו ללעוס בשום אופן, יש להקפיד על ניקיון הפה והחניכיים של מהרגע הראשון, הכוונה היא שיש להקפיד על שימוש במברשת שיניים המיועדת לכלבים, לתת לו משחקי לעיסה המנקים את החניכיים בזמן הלעיסה כגון טבעות לעיסה או חוטים דנטליים או כדורים שהבליטות עליהם מסייעות לניקיון איזור הפה והחניכיים של הגור. וכשם שרופאי ילדים ממליצים על ביקרו קבוע אצל רופא שיניים על מנת לדאוג לשמירה על הגיינת הפה אצל ילדים כלך וטרינרים ממליצים על ביקור קבוע של הכלב לצורך מעקב וטיפול במקרה והתגלתה הצטברות של אבן שן או דלקת , כמו כן לדאוג לביקורים קבועים בכל מקרה, ולטיפולים שוטפים, באם נתגלה הצורך.

מעבר לאוכל מוצק לכלבים
רק בגיל חודש פחות או יותר הגור מוכן לעבור למזון חצי מוצק, כשם שהמעבר בין יניקת חלב אם לאוכל מוצק טחון אצל ילדים נעשה בהדרגה כך יש להקפיד על הדרגתיות המעבר מחלב ותחליפיו בקרב גורים למון מוצק, ראשית חשוב לא לתת לגור אוכל יבש עד גיל שישה שבועות, לפני כן, ניתן להשרות את המזון המיועד לגורים במים חמימים עד להתרככותו, יש להבחין שלגורים מגזעים שונים יש צרכים שונים ולכן מזונות של גורים מחברת יוקונובה המיועדים לגזעים גדולים, למשל, מכילים חומרים ורכיבים מעט שונים ממוצרים של אותה חברה לגורי כלבים מגזעים קטנים.
חשוב מאוד להקפיד על ההאכלה על פי ההוראות הכתובות על האריזה, וכן להתייעץ עם הוטרינר שלכם בכל נושא גידול נאות של הגורים, כיוון שבהרבה מובנים גור בבית הוא קצת כמו תינוק בבית. גידול נעים.

השאר תגובה