הנחיות לטיפול בגורי כלבים חלק א

גור בבית, תינוק בבית אמר לי פעם וטרינר ברחובות, מסתבר שההנחיות לטיפול בגורי כלבים מזכירה מעט טיפול בתינוקות ובפעוטות האם גם גורים סובלים מכאבים של צמיחת שיניים ומה הקשר לאהבה וחום אימהי? הכול במאמר הבא
על כלבים וחבלי לידה
וטרינרים ממליצים שלא להפריד את הגור יש להפריד מאימו אלא רק לאחר גיל חודשיים עד לגיל זה גור הכלבים עדיין יונק מאימו וניזון מהחומרים המצויים בחלב האם החיוניים לגדילתו.

אבא אמא פיפי
כשם שבאיזור גילאי שנתיים וחצי שלוש מתמודד הילד עם הגמילה מחיתולים והצלחת הגמילה תלויה במידה רבה בחיזוקים מצד הוריו כך גם גמילת גורי כלבים מעשיית צרכים בית.
למעשה, וטרינרים ומאלפים טוענים שאין טעם להתחיל תהליך גמילה בגורים עד גיל ארבעה חודשים, יחד עם זאת החל מגיל שמונה שבועות מומלץ לתחום את מקום שהותו של הגור ולפזר על הרצפה עיתונים, וללמדו לעשות את צרכיו רק על העיתונים, בדומה לסיר או ישבנון בקרב פעוטות, ככל שהגור גדל איזור המחיה קטן והעיתונים מוצאים את דרכם יותר ויותר קרובים לדלת היציאה, וכשם שאין טעם לכעוס אם הילד פספס את הסיר אין טעם לכעוס על הכלב אם עשה את צרכיו שלא על השטח שהוגדר לכך. בייחוד אם חלף זמן, הגור לא מבין ע מה כועסים עליו.
העדיפו פעולות חיוביות, טיילו עם הגור לעיתים קרובות ואל תניחו לו להתאפק ולטפו אותו ופנקו אותו בממתקים לכלבים, במידה כמובן, אם עשה את צרכיו בחוץ.

משחקי כלבלבים
מי לא אוהב לשחק אין זה משנה אם מדובר בגורי אדם או בגורי כלבים .
המשחק נותן תעסוקה לגור מלמד אותו מיומנות כמו תפיסה וריצה ופשוט משמח גם את הגור וגם את בעליו. יחד עם את ישנם כמה דברים שיש לשים אליהם לב. ראשית לא לתת לכלב להשתולל סמוך מדי לארוחה שלו, יש להמתין מעט. דבר שני לא להעמיס עליו צעצועים משחקים ואטרקציות, להעדיף שניים או שלושה משחקים ולהחליף ביניהם, שלישית ישנם צעצועי לעיסה, אם בתוכם תחביאו חטיף טעים לכלב, על פי מגבלות גילו כמובן המשחק יהפוך בעיניו למרתק יותר.

חשוב ביותר יש לוודא שבתוך צעצועי הלעיסה אין חומרים רעילים ומסוכנים ושהם עשויים מחומרים עמידים.

השאר תגובה