טפילים חיצוניים- מי לא מכיר….פרעושים וקרציות?

צמד פורעים אשר בימות הקיץ מתרבה בקצב מסחחרר ו"מציף" את ביתנו וכמובן את חיית המחמד שלנו.

מדובר אם כן בטפילים אשר ניזונים מדמה של החיה ובעזרת מערכת "שיניים" מתחברים לעור החיה ומוצצים את דמה. מעבר לאובדן דם (בל נשכח כי אם מדובר בכמות גדולה של טפילים אנחנו חייבים לקחת בחשבון כמות דם גדולה), בעת מציצת הדם מוחדר ע"י הטפיל חומר אשר פועל כביכול כ"מדלל-דם" כדי שמלאכתו של הטפיל תהיה קלה. בעת חדירת אותו חומר עלולה , בעיקר הקרציה, להחדיר טפילי דם אשר יתרבו ובסופו של עניין יפגעו פגיעה אנושה בכדוריות דמה של החיה – צורת פגיעה איומה זו נקראת אגב- קדחת קרציות במקומותנו.

מחלה זו היא ברת טיפול אם מתגלה מוקדם ככל האפשר אולם עלולה לגרום למותה של החיה. לנו כבעלים עלולים הקרציות והפרעושים לגרום לאי נוחות שתלווה בעקיצות קטנות בעיקר באיזורי הרגליים. טיפול- או אולי נקרא לו…מניעה בכדי להקדים רפואה למכה!

שימוש מסודר בחומר איכותי (קיימים בשוק חומרים אחדים אולם כאן כן יקבע החוק "יקר=איכות" וחבל להתפשר ולא להשיג תוצאות ראויות) במהלך כל השנה אך בעיקר בין החודשים אפריל-אוקטובר יפחית את כמות הטפילים בסביבתנו ובסביבת הכלב או החתול ושימו לב- אני מדגיש מפחית כיוון שחלק ניכר מאוכלוסיית הטפילים לא חיה על חיית המחמד אלא מנהלת מחזור חיים על גבי השטיחים ,ריהוט, חריצי המרצפות או אף על הדשא בביתנו ועל כן לעיתים תידרש התערבותו של מדביר חיצוני (אנא בידקו את ניסיונו ורישיונו של המדביר) בכדי למגר תופעה זו.

בכל שאלה הקשורה לפרעוש או..לקרציה ולמחלות שנגרמות מנוכחותם – הנכם מוזמנים לפנות אלינו דרך האתר או טלפונית. נשמח להגיש לכם סיוע בהדרכה ומכירה של חומרי הדברה מהאיכותיים בשוק.

התיבשויות – זוכרים את ההנחיה של אמא.."לשתות מים!" אם כן…כל שנה אנו מטפלים ועשרות מקרי התייבשויות אשר נגרמות כתוצאה מאוזלת ידם של בעלים אשר שכחו להשאיר מים לחיית המחמד או לחילופין…בעלים שלוקחים את הכלב לחוף הים אז…תזכורת- גם כלבים לא שותים בצמא מי מלח מהים! וזאת מעבר לנזק של צריכת מי מלח שעליהם לא נרחיב את דיבורנו. מיותר להדגיש – יש לדאוג לזמינות מים, מים, מים ברוחב לב וזאת בכלי נקי. בכל אופן בכל מקרה שבו לאחר צעידה בחוץ או בחוף מתגלים סימני אפטיות, נימנום, הקאות, עלייה קצונית בחום הגוף וקיים חשד ולו קטן של התייבשויות – יש ליצור קשר מיידי ואף נאמר בהול עם אחת ממרפאותנו אשר תגיש לכם את הסיוע ההולם.

השאר תגובה