בחירת מזון בהתאם לגיל הכלב חלק ב

מסתבר שלא רק לגורים ישנה תזונה מיוחדת, באתרי אינטרנט תמצאו שיש חלוקה נוספת בקרב מזונות לכלבים בוגרים החלוקה נעשית על פי קריטריונים של גיל בוגרים מגילאי שנה עד שש ומגילאי שש ואילך.
על מה חשוב להקפיד כמה מאכילים ומתי והאם גם אצל כלבים יש פתרונות תזונתיים לנזקי הגיל, הכול במאמר הבא.

הגיל משפיע על הצורך
כלבים בגילאי שש שנים ומעלה נקראים בשפה המקצועית סניור וכיום קיים מערך שלם של תזונת סניור, כלבים מעל גיל שש נחשבים מבוגרים ונחשפים יותר למה שנקרא נזקי הגיל המניע האמיתי לגרימת הנזקים הללו הוא ירידה בפעילות הגופנית של הכלב, גורים משתוללים יותר ומוציאים אנרגיה ולכן נדרשת להם תזונה עשירה ואילו כלבים בוגרים נעים פחות ושורפים פחות קלוריות תזונתם צריכה להתאים לצרכיהם. בנוסף לכך שכלבים בוגרים חשופים יותר להשמנת יתר הם חשופים לנזקים הגופניים שהם תוצאה ישירה של השמנה בקרב כלבים בוגרים, למשל בעיות במפרקים, בעיות לב, סכרת, בנוסף לנזקים הישירים הנגרמים מהשנת כלבים ישנם נזקים אחרים גרמים עם הגיל כגון היחלשות המערכת החיסונית וליקויים בבריאות הפה והחניכיים.

מזונות כלבים לחיזוק המערכת החיסונית
ישנם מזונות מסויימים שרכיביהם נועדו לחזק את המערכת החיסונית של כלבכם לרוב מדובר במזונות העשירים בויטמין איי ובאומגה מומלץ לחפש מזונות המכילים דגים ובעיקר דג סלמון המכיל גם את אומגה שלוש וגם את אומגה שש.

איך מקפידים על תזונה מבוקרת של כלב בוגר?
הוראות ההאכלה מצויות על גבי שקית המזון היבש של הכלב יש להקפיד להשוות בין משקל הכלב לכמות ההאכלה המומלצת ביום, כמובן שאם קיימים בכם ספקות לגבי טיב המזון או הכמויות רצוי להתייעץ עם הוטרינר ויחד עם זאת הקפידו ללמוד על תזונת הכלב ממראה הכלב, תזונה מבוקרת ובריאה תשתקף בפרווה שלו ובחיוניות שלו וכמובן המשקל שלו. בהצלחה ובתאבון.

השאר תגובה