בחירת מזון בהתאם לגיל הכלב – חלק א

בוודאי הבחנתם, שבנוסף לשפע המזונות המיועדים לכלבים ובנוסף לחלוקה על פי רכיבי המזון, ישנה חלוקה נוספת, חלוקה לפי גיל הכלב. מהי החשיבות של הגיל בחירת מזון לכלב? האם לכל גיל יש את הצרכים שלו? ומהם הקריטריונים הנכונים לבחירת מזון לכלב? כל השאלות כל התשובות במאמר הבא.

איך בוחרים מזון מתאים לגורים?
אתרי האינטרנט והקטלוגים השונים מפרטים מזונות שונים על פי גילאי הכלב וקייימת הבחנה ברורה בין מזונות לכלבים בוגרים ואילו לגורי כלבים כמו כן קיימת אבחנה בין גורי כלבים מגזע קטן לגורים מגזע גדול , כאשר הדגש הוא על מזון המכיל ערכים גבוהים של ויטמינים שבאים מן החי כמו בשר וביצים המסייעים להתפתחות מבנה השריר מצד אחד, ומצד שני מזון המכיל פחמימות מורכבות המסייעות לשמירה על משקל מאוזן.

מהי תזונה מאוזנת לגורים?
ראשית יש להבחין שגם בתוך גילאי הגורים קיימות קטגוריות, אם מדובר בגורים בני יומם תוכלו להשיג תחליפי חלב מיוחדים להם, ולקרוא היטב את הוראות ההאכלה שלהם, לרוב יש להאכיל גורים בני כמה ימים כל שעה או שעתיים, החל מגיל שישה שבועות לערך ובהתייעצות עם וטרינר ניתן להעביר את אותם למזון יבש המותאם לגורים.
יש בעלי כלבים, שמעדיפים לערבב את סוגי המזונות, על מנת להקל על הגורים את המעבר מתחליפי החלב למזון יבש, גם כאן מומלץ להיוועץ עם הווטרינר שלכם.
תזונה מאוזנת לגורי כלבים מגזע גדול, בנויה על שילוב רכיבים, שנועדו לחזק את כל המערכות בגופם: מערכת העיכול, המערכת החיסונית, הפרווה, בריאות השיניים תפקודי השרירים וכן הלאה ויחד עם זאת שמירה על תזונה דלה בשומנים ועשירה ברכיבים מן הצומח, לכן העדיפו מזון המכיל בשר טרי ולא קפוא וכן סלמון שמכיל אומגה שש ולאומגה שלוש שיעניקו לפרווות הכלב מראה בריא ומבריק, לגורי כלבי מגזע קטן מומלצת בעיקר תזונה דלה בשומנים המבוסס על רכיבי עוף ואורז

מתי וכמה?
כאמור גורים בני יומם יש להאכיל בכל פעם שהם דורשים
לגורים עד גילאי שישה חודשים עד גיל חצי שנה מומלץ לץ לאכול כשלוש פעמים ביום.
לגילאי שישה עד שניים עשר חודשים להגביל לארוחה אחת בבוקר וארוחה נוספת בערב.
לגילאי שניים עשר חודשים ואילך מומלץ לתת שתי מנות כשאחת עשירה וגדולה והשנייה מצומצמת יותר.

השאר תגובה